Oförändrat och förskolan

Har fortfarande lika ont som igår. Provade att bara ta en tablett imorse istället för två. De funkar men de gör lite ondare att röra på mig.
Men tanken e ju att jag inte ska rör på mig allt för mycket.

Har fått papper från förskolan nu, de kommer bli ganska många förändringar inför höstterminen 2013.
Dom kommer göra om barngrupperna. Nu är de uppdelat efter ålder men dom ska ändra så att de blir;
en avdelning för 1 åringar.
Tre avdelningar för 2-4 åringar
En avdelning med dom äldsta 4 åringarna och alla 5 åringar.

Melinda kommer gå med 5 åringarna eftersom hon är född i jan. Hon får med sig 3 kompisar från sin nuvarande grupp.

Alla ses ute på gården ändå.

Ella kommer gå med några gamla och några nya kompisar ända upp till fyra år.
Bland annat Bobo, de är jag så glad för! Bobo går just nu i melindas grupp men kommer alltså hamna tillsammans med Ella i höst. Ella älskar Bobo!

Känns skönt också att Melinda och Ella inte kommer gå i samma grupp. Vill att dom ska få egna kompisar. Så får dom välja själva om dom vill leka tillsammans på gården.

De har ju varit lite struligt med förskolan på senare tid med mycket barn. Har varit mycket tveksam till hur dom löst de. MEN jag måste faktiskt ge med mig, tycker att dom löst de bra med många pedagoger och utflykter.
Pga de struliga som varit har några föräldrar valt att söka ny dagisplats till sina barn. Men Melinda och Ella kommer att gå kvar, dom älskar dagis, sina kompisar och alla pedagoger.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0