Tre barn

Många frågar hur de är att ha 3 barn.
I de hela går de väldigt bra. Den största omställningen har helt klart vart från 0 till 1 barn. Då blir vardagen en helt annan, kanske låter hemskt men Jonathan följer med av bara farten.
Han är så otroligt snäll och enkel. Han har sedan några dagar tillbaka börjat sova hela nätterna. Får se om han ska fortsätta med de eller om de bara är en liten fas ;)
Melinda började sova hela nätter vid 6 månaders ålder och Ella lite senare.
Jonathan är 2,5 månad.

Självklart finns de stunder då alla skriker och vill ha min uppmärksamhet. Då är de bara att gilla läget, de hjälper inte att bli uppstressad själv. När alla skriker tar jag alltid Jonathan först. Av den enkla anledningen att han inte kan prata eller förstår.

Har fått in bra rutiner på morgonen. Eftersom han sover hela nätterna får han sitt första mål mat 07:30. 8 väcker jag tjejerna och då är de bara frukost och sen gå till dagis.

Melinda vaknade igår kväll och fick sova med mig i stora sängen (= ingen guldatjärna och de sa Melinda när hon kom upp )
Vi ligger i sängen och jag håller hennes hand.
M - mamma, ska vi mysa nu?
E - nej, vi måste sova nu. Klockan är mycket.
M - vi myssover mamma.

Man får så mycket kärlek tillbaka med 3 barn. De är de bästa beslut vi tagit, att skaffa 3 barn.
Melinda, Ella och Jonathan.
Vi älskar er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0