Så jävla underbart!

Niklas och jag har planerar för fullt installationen av en pelletskamin. Göra inte göra?
Jag va tveksam först för jag tänkte på dom sär klumparna man hade i källaren på 80-talet men nuförtiden är dom små och ser i princip ut som en vedeldad kamin.
Vi började bråka lite om hur man kunde dra skorstenen.
Vad som var längst; rakt ut så att den sitter på husväggen med typ en fläkt ansåg jag var den kortaste vägen och Niklas tyckte fram till ytterväggen, upp genom kattvinden och sen ut genom taket så att de blir en skorsten.
Han upprepade bara " men tänk Elin, tänk!!"

Jaha? Fattar inte vad problemet är sa jag bara. Måste ju bara kortare att bara köra rakt ut.

Nej då förklarade han med väldigt hög och otrevlig röst att om man drar ut genom husväggen måste man dra rör på ytterväggen som sedan leder upp till en skorsten på taket. För skorsten de MÅSTE man ha.

Hur fan ska jag veta att man måste ha de sa jag bara.

Han kallade mig i princip dum.

Idag hände de!! Läste att man kunde dra ut rör genom husväggen och bara installera en fläkt. Alltså en skorstensfri lösning! Halleluja!!!
Visade genast detta för Niklas som såklart blev helt stum och tittade på mig med skyldiga ögon.
Fy fan va skönt de känns att ha rätt!!

BOO YA!!


Kommentarer
Postat av: Bror

"Boo Ya"... Hahaha...

2013-02-11 @ 22:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0