Långsjön

Åkte direkt till BVC efter att jag lämnat melinda på dagis vid halv tio.
Ella fick sina sprutor, plutt...första gick jättebra sen vart de 15 sekunders gråt på andra. Åh nu ligger hon här med pappa och pratar.
60.5 cm och 5925 g

Efter BVC passade vi på att promenera runt långsjön. 5.8 km på 1 tim och 15 min så de va alldeles lagom. Vi tog de väldigt lugnt och stannade och satt i solen på lite bänkar längs med vattnet :D

Det va föräldrafika på melindas dagis idag, kom dit och melinda va ute och lekte med sina kompisar men sen kom hon fram till mig och sa " ninna trött, sova lite hemma" Sötnos! Så vi sket i fikan och gick hem och myste i soffan istället.

Kvällen har bjudit på lek, målning i ellas rum och pyssel ute.

Imorrn vet jag inte vad vi ska hitta på, Melinda är ledig på fredagar så nått spännande måste vi göra. När niklas kommer sen ska vi åka och köpa massa smått hem. Mest tråkiga saker..hehe.
(jag har ingen bil imorrn heller..suck!)

Hmm mer då?
Inte mycket tror jag...
Nytt matbord ska inhandlas snarast.
Ska hämta pinnstolarna från mamma som jag ska måla vita.
Lillebrors gamla sänggavel som min morfar byggt ska hämtas och målas vit.
....
När ellas rum är klart blir "mellanhallen" nästa projekt. Där ska väggarna målas och golvet läggas om. Nytt linneskåp och städskåp ska in. Sen blir de nog paus innan köket ska renoveras.
Har nästan bilden på köket klar i huvudet. Blir köksö med spishäll och fläkt iaf och sen ugn och mirco i bra arbetshöjd där ugnen står nu. Golvet ska såklart bytas också, hatar stengolvet vi har nu. Ser fan konstant skitigt ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0