Planerat Snitt

Det är väl ingen direkt hemlighet att jag är gravid igen, hehe.
Var på Karolinska sjukhuset idag och pratade med en läkare ang. planerat snitt. Melindas lillasyster/lillebror ( vi och några andra vet vad de blir för kön men jag skriver inte de här eftersom ni e några som inte vill veta )
Blir planerat snitt denna gång eftersom jag absolut inte vill vara med om urakut snitt igen.
Inga konstigheter, vi pratade med läkaren om Melindas förlossning och allt gick bra fram tills 20 min innan hon kom ut..då jävlar. Men eftersom det gick så pass långt så räknas jag som omföderska ändå.
SÅ nu ska vi få hem info om hur de kommer gå till och även tid och datum. Känns lite konstigt..kommer veta exakt. 7-10 dagar innan beräknat och jag e beräknad till den 25 Feb.
Kommer jag igång innan v. 36 så föds barnet "som vanligt".

Känns kanon att melinda ska få ett syskon! Måste erkänna att jag inte är lika hysterisk och tex kolla "vecka för vecka" nu. Man har lagom koll lixom. Skönt att alla saker finns också...vi kör Bugaboo vagnen med ståbräda och så har vi ju Melindas nya vagn för när vi åker någonstans hela familjen.

Längtar tills flytten, vill göra iordning barnens rum! Har beställt en superfin tavla till Melinda, den borde förresten komma snart...=)
har spanat in 2 tapeter också...allt finns såklart i min planeringspärm haha.

Niklas är hemma sjukskriven nu fram tills nästa fredag. Han har ont, kan inte böja sig riktigt och kan inte heller lyfta Melinda. Stackarn hon hade saknat sin pappa och ville bara komma upp i hans famn. Fick bli gos i soffan istället.
Niklas är redan uttråkad, hehe.

Melinda har vart hemma från dagis denna vecka, hon hade öroninflammation igen och lite hosta. Vila några dagar hemma bara. Men eftersom de inte smittar så blev de dagis imorse. . Man såg ju på henne också att hon ville till dagis, vi vuxna e tråkiga efter ett tag. Hehe.
Jag var hemma och Vabba igår, vi bakade kakor, ritade, kolla på film..jaa. Mysdag helt enkelt. Hemma hela familjen en Onsdag. Det är inte ofta de händer.

Snart helg igen. På lördag ska jag och Melinda på Lekdejt med mammagruppen. Kul att barnen får träffas också =) Lekdejt 9-11 på lördagmorgon...shit va tidigt man e igång nuförtiden ;)
På söndag är de Kalas för mig med lite vänner hemma. Orkar inte göra värsta grejjen av att fylla 25. Så mkt annat på g jue. 

va mkt text de blev...hehe. 
Ska börja med mitt nya sömnadsprojekt nu. Hittade ett jättefint tyg på Ikea som ska bli nått skoj =) 

Har förresten glömt min iphone hemma...sjukt handikappad jag känner mig! hade inget att göra på tåget imorse..läste metro för första gången på länge men kände mig genast lite äcklad av hur svarta fingrarna blev och saknade Aftonbladet på iphonen väääldigt mycket. 
Hur klarade man sig med endast snake och sms förr i tiden ;)  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0