Fullspäckad helg..

Härlig tradition vi har.
Varje höst kommer mina två underbara kusiner ner till stockholm för en helg med fullspäckat schema.

Upp halv nio på fredag, åkte buss och tåg till södertälje av alla ställen. Va gör man där? Jo förrutom att bli förvånad över hur gulligt centrum det var så gick vi till tom tits. Har inte vart där sen lågstadiet tror jag.
Vi var i princip ensamma, haha. SKÖNT! Så vi lekte för fullt i ett par timmar. Melinda kom igång även hon och lekte men de som enligt henne var mest spännande var nog såpbubbleshowen :D..och kanske spegellaburinten. 
Niklas hämtade oss för hem orkar man ju inte åka kommunalt ;)
Mormor kom förbi på kvällen och var barnvakt medans vi kolla Harry Potter på Heron. sådär va..visst allt kommer hända i sista filmen men de va verkligen surt att man inte kunde se del 2 direkt. Så om du inte är ett inbitet harry P fan så vänta tills del 2 kommer och se dom efter varann.

På Lördag var de shopping på schemat.
Jag vaknade först (!!!!!) så ner och göra mysig frukost till hela huset. Niklas kom ner springandes halv tio typ, väldigt förvånad över att klockan va så mycket och sen stack han till stan. Jag, Linnea och Maria käkade vidare och sen vaknade melinda kl 10:00. SJUKT! Lik sin mamma? jaaaa ;)
Lämnade Melinda hos Morbror Andreas i Sickla och sen iväg till Nacka forum. Shopping,lunch,shopping, fika, hämta melinda, handla tillbehör till grillningen och sen hem. Grabbarna grillade och vi körde tillbehören. smarrigt blev de =)
Jäger i äggkoppar och öl för dom andra. Niklas va lite trött när han vakna på söndagsmorgonen och gick ut och skotta ;)

Söndag vart de julmarknad på skansen, klä granen och äta middag hos mormor. De va kallt på skansen kan jag tala om..men faktiskt mycket folk och väldigt stämningsfullt med dans kring granen, häst och vagn och massor med fina julsaker. Vi köpte bla fårskinnstofflor till Melinda. Dom vart omtycka direkt.."wooow"

Pustar ut....

Det var vår helg de och nu i veckan ska dom sista två julklapparna köpas, kläder ska tvättas och hus ska städas julfint. Det är som vanligt i jultider...mycket..

Vi har köpt en till bil också, en gullig liten sak som typ drar JÄTTElite som niklas ska köra fram och tillbaka till jobbet sen. Hehe..Jag ska också svischa fram i lillen. Min rosa rattmuff får nog bo i den bilen :D   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0