Melindas väg till oss =)

Tänkte berätta lite med bilder =)

   Kom in till sjukhuset vid tio på morgonen ungefär, hade fått tid för igångsättningsplanering men under natten hade jag börjat känna lite värkar och när barnmorskan kollade så var jag redan öppen 4-5 cm. Så hon sa bara att vi skulle ta en promenad i korridoren och sen gå till förlossningen.
Allt gick som smort, nekade till smärtlindring fram tills dess att jag var öppen sju centimeter då va de bara " GE MIG!" så jag tog epidralen. Helt underbart skönt, kunde tom somna en stund. =)
Sen kom den andra sortens värkar, dom som inte EPI hjälper mot, ska inte ljuga, fy va oooont de gjorde! Mina värkar hade verkligen kommit igång och jag var öppen 10 cm, men sen blev nått fel med min kropp. Började få riktig frossa och hög feber, Melindas hjärtljud steg upp till 200 och in kom en läkare springandes. Han tog genast ett blodtest från melindas huvud och kollade hur hon mådde. Så fort de testet kom tillbaka, kanske efter en minut så sa han att de skulle bli akut kejsarsnitt. I min journal så stor de urakut kejsarsnitt.
Niklas svimmade nästan och jag blev bara helt chockad, de hade ju gått så bra. Men nu drog larmet igång och 15 läkare kom springandes till operation, efter 3 minuter var hon ute, hon var lite tagen och hade fostervatten och bajs i lungorna men hon återhämtade sig snabbt. Men pga de hon fick ner i lungorna så började hon genast att få antibiotika.
Jag vart eskoterad till uppvaket helt omedveten om va de va för en liten bebis vi fått.
Så alla ni som pratade med niklas innan 3 på natten till den 27 jan visste innan mig att vi fått en liten tjej. hmm...
 Dom första timmarna fick hon ligga med pappa. Här e första bilden =)

Orkar inte berätta så mycket mer just nu, vi fick åka hem i fredags och i måndags var vi inne på sjukan igen för att följa upp melindas ammning och vikt, hon hade tjockat till sig lite.
Jag tog nya blodprover och tog bort resten av de 19 häftklammorna jag hade i såret.
Fick svar på blodproverna och dom visar att jag blivit sämre igen så jag fick nya recept utskriva och ska dit igen imorrn för att ta nya prover. Suck...

Melinda fick en massa besök på sjukhuset, första besökaren var Isabelle =) Hon tog denna bild på Melinda och Adrian.

Sen kom kompisen Adrian med familj. Stora killen har redan blivit fyra månader, lite skillnad va?

Så...nu är vi världens lyckligaste familj och Melinda har världens bästa pappa.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Bara hon inte blir en liten drama-queen i tonåren ;)

2009-02-03 @ 16:54:18
URL: http://anothershell.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hjälp, det lät läskigt med feber och frossa och grejer. Tur att det gick bra ändå! Hoppas du får sluta äta mediciner snart också :) Och, hoppas ni tar en massa bilder och lägger upp här!

2009-02-03 @ 17:08:47
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Anonym

ALLTSÅ SERIÖÖÖÖÖÖÖÖST!



shit, ni är föräldrar!



GALET, I say, galet!

2009-02-05 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0