BM v. 22

I torsdags så var vi hos Barnmorskan, kollade blodvärden, vikt osv.
Jag behöver inte äta några järntabletter eller andra tillskott, det känns skönt. Det är ju trots allt en bekräftelse att jag äter rätt =)
Väger nu 70 kg prick.
Mätte magen och skrev in måttet i ett gravidogram, det verkar som om jag kommer bli ganska liten i alla fall om man ska lita på barnmorskans ord. Jag låg i den lägsta delen av de "normala" så att säga. 

Bebisen sparkar och lever om, imorse kände Niklas för första gången bebisens sparkar. Känns jättekul att även han kan känna nu =) Han blir som lite mer delaktig, om man nu kan säga så...äh ni förstår va jag menar!

Kommentarer
Postat av: hanna

Måste bara påpeka Järntabletter bekräftar inte att man äter bra.det

Det är framförallt för att ditt järnvärde ska hålla sig på en okej nivå. Du har en hel del till kropp att försörja med syre nu och desto mer järn du har i blodet desto mer syre kan blodet transportera.



Sen är det för att du efter förlossningen ska ha lite reserver eftersom man ofta förlorar lite blod, och ibland mycket blod.

Kom in på din sida via www.blogg.se läste lite och flummmade runt kom hit och tycker om att läsa .. men ville bara kommentera.//

2008-09-07 @ 07:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0