Tunnelbana och sötsug!

Idag kändes de som om jag köade till jobbet. Hela vägen från Liljeholmen var de packat med folk, överallt.
När Stockholms tunnelbana bara går med 10 minuters trafik blir de panik och alla ska med. Ingen här har tid att vänta 10 minuter på nästa tåg. Norrlänningen i mig säger "vänta på nästa tåg", stockholmaren säger "använd armbågarna för fan för IN ska du!!".
Jag lyssnade på mitt stockholmska jag =)   

Alla stod som packade sardiner hela vägen till Karlaplan där mer än halva tåget kliver av.

Jag blev erbjuden att sitta vid gamla stan av en vänlig turist, tack sa jag och satte mig ner. Skööönt. 


Jag har fått ett nytt sug, Fruktcoctail SÅ gott. Jag gick förbi burkarna på konsum igår men vände snabbt och kände att jag var värd de, så intalade jag mig att de faktiskt är frukt så onyttigt kan de ju inte vara. Bullshit men ibland ljuger man för sig själv, hehe. 

På kvällen satte jag mig i soffan, tog en delicatoboll och la den på ett fat som vilade på magen och sen bara gluffsade jag i mig den. Suck... då kände jag mig lite tjock men fan va gott de var! 

Känner att sugen efter allt de där onyttiga har landat som en bomb i mig nu, för nu nu nu vill jag ha allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0