Barnmorskan / Graviditetsvecka 29 + 3

Det blev att jag var hos barnmorskan igår i alla fall. Hon ringde nämligen och frågade om jag kunde byta min tid till igår eftermiddag istället för imorse. Det gick så bra så, blev en kost dag på jobbet då jag redan åkte vid två.
Mötte upp Niklas utanför sen var de bara att gå in. Vägde mig inte, hon sa att de inte behövdes göras varje gång utan de flesta vill de bara för att de är kul att se, ahh jättekul...eller inte. Måste jag säga att jag inte vägde mig, hehe ;)
Mätte magen och lyssnade på bebbens hjärtslag. Det var svårt att få fram antal slag i minuten eftersom hon/han blev så irriterad på att bli väckt och knuffad på men c.a 150slag/min.

Magen mätte till 28 cm, vilket betyder att jag fortfarande ligger precis på normalsträcket.


Niklas släppte av mig hemma och åkte vidare till jobbet. Skönt att vara hemma så tidigt, hann med så mycket nyttigt innan de var dags för middag.

Middagen bestod av köttfärsbiffar med persilja och vitlök, dom blev riktigt goda, ris, beasmör och grönsaker. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0