Vändning av bebis på KS

För alla er som eventuellt behöver vända bebisen i framtiden förlåt alltså men det gör OOONT!!!

Fick först mäta hjärtljudet på bebisen för att se att allt stämmer, sen blev de ultraljud och kanyl i armen. Inga problem än så länge.
Sen fick jag ett livmoderavslappnande medel vilket gjorde så att jag fick hjärtklappning, det var helt normalt men va konstigt de kändes.
Direkt sen började läkaren vända på bebisen, först gick de jättebra och jag tänkte va fan piece of cake.
Tji fick jag.
Läkaren var tvungen att ta i så himla mycket eftersom bebisen inte hade lust att ligga med huvudet neråt.
Det gjorde riktigt ont, en väldigt konstig smärta men förbannat ont gjorde de! De tog tid också, dom kollade ju med ultjaljud emellanåt för att se att bebisen var på rätt väg.
Niklas satt brevid och såg förskräckt på...

Men skönt att de är gjort nu, läkaren sa att om bebisen skulle vända sig tillbaka så gör h*n de relativt fort. Har inte kännt någon sådan aktivitet än så hoppas...men man ska inte ropa ja än.

Vi fick ligga kvar en timme efter för att mäta bebisens hjärtljud igen och få tillbaka energin med lite mackor och saft =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Läser många bloggar,har läst ett tag att du väntar barn ;) mysigt!

Fick också vända på mitt barn, tyckte inte alls att de kändes ( fick göra det två gånger).

Men det kanske är olika, hoppas att du klarar förlossningen bra och att inte den gör ont,

(Ondare änn vändningen)



Men trevlig blogg

Hoppas att få läsa mer om bebisen sen ;)

2008-12-22 @ 17:17:19
Postat av: Isabelle

Håller tummarna att bebben ligger kvar där nu då! När ska ni dit igen?

2008-12-22 @ 19:37:25
URL: http://anothershell.blogg.se/
Postat av: camiilla & adrian

hej vännen .

urs aa hoppas att bebisen nu ligger kvar som den ska .

förstod att de va obehagligt med vändningen . :(

just nu målas de ior på väggen hihi å grabbarna sover =P

Jag & dick kollade på Åre filmen hihi skrattar änn angående filmandet å lastbilarna som rullar förbi . hihi

kramis bananis :)å tack för julkortet !

jag har vart jätte dålig i år på att skicka skäms på mig urs ... :( tar igen de nästa jul hoho

2008-12-22 @ 21:51:05
Postat av: Camilla,Kim och Adrian

Om vi ej ses.

Vill vi säga





God jul och ett riktigt Gott Nytt år !

Vad skall ni göra på nyårsafton?



Ni måste smsa så fort bejbisen kommer om vi är utomlands + mms självklart och självklart att ni allla mår bra ;) vilken tid på dygnet går jätte bra =P med tanke på att kimpa plinga colle 04.30 typ haha

2008-12-23 @ 10:04:41
Postat av: Elin

Haha! Ja jag vill verkligen se Åre filmen igen!

Tack, Desamma.

Jag vet inte riktigt va vi ska göra på nyår, blir lugnt iaf, ni skulle fira hemma va? Kanske kan slå ihop oss med er om ni inte tycker de e pest? ;)

Ja de e klart vi hör av oss direkt! Adrian måste ju veta när hans kompis kommit ;)



Kramar!

2008-12-25 @ 15:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0