I väntans tider

Tänkte att jag skulle sätta igång och blogga igen.
Jag kommer ju vara mammaledig om x antal månader och då kanske man behöver skriva av sig lite.

Som många av er redan vet så väntas de tillökning i Segeltorp.
Vi var på vårt första ultraljud i tisdags och vilken förväntan man hade, inte en tanke på att det är en kontroll av att barnet faktiskt mår bra och utveklas rätt. Nej nej det var bara spännade att få se bebisen.
Å jag måste säga att Huddinge Sjukhus, Karolinska va de nu heter nuförtiden är så sjukt stort!
De tog typ 10 minuter att bara gå till receptioner K 57, bara för att bli skickad vidare till plan4 M 41 ytteligare 10 min promenadväg...suck.
Vi möttes av Petri the barnmorska. DIREKT assosierade jag till den ängsliga lilla fågeln/fladdermusen från Landet för Längesedan, ni vet, han som inte kunde flyga. Fnissade lite för mig själv =)

Niklas var väldigt tyst i början på ultraljudet fick reda på anledningen efter, han trodde för en stund att de var två bebisar i magen. Petri ( hehe ) lugnade honom fort när han sa att de bara va en bebis.
Allt var normalt och bebisen var väldigt livlig. 4,5 cm från öra till öra, SÅ litet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0